“Arzuda Bir Sapma” hakkında kısa kısa

Metin Celâl:

2000’li yılların iyi şairlerinden Mehmet Erte düzyazıda da kendine has bir anlatım oluşturdu. Yeni kitabı Arzuda Bir Sapma‘daki (Yapı Kredi yay.) öykülerde bir erkeğin çocukluktan başlayarak yaşamı boyunca “arzu”larının peşinde yaşadıklarını, arzularının onu bedensel ve ruhsal olarak nasıl etklediğini, yönlendirdiğini anlatıyor.

http://okudugumkitaplar.blogspot.com.tr/2015_04_01_archive.html

 

İsmail Pelit:

mehmet erte/ arzuda bir sapma (erte, okuyucunun kolayca kendini yazarın/ anlatıcının yerine koyabileceği metinler inşa ediyor. imrenilecek bir durum. persona, yazarı genellikle okuyucudan uzak tutar, okuyucuyu metne yaklaştırır. ama erte’nin metinlerinde persona, okuyucuyu metnin içine çekip onu yazara/ anlatıcıya ulaştıran bir mağara gibi. aslında daha uzun bir yazı yazmıştım bu kitap hakkında, yazar, karakter ayrımı ile okuyucu, karakter yakınlığı üzerine epey düşündürdü bu kitap. ama defterim yanımda değil.)

http://ismailpelit.blogspot.com.tr/2016/02/post-oyku-sorusturmasna-verdigim-cevap.html

 

Kadir Yüksel:

Mehmet Erte Yapı Kredi Yayınları arasında çıkan Arzuda Bir Sapma adlı yeni öykü kitabında da sürdürüyor alışılmadık, çarpıcı öykü dünyasını. Zor okunan, dil yoğun öyküleri ayrıksılığını koruyor. Çok kendine özgü bir okuyucuyu çağırıyor. Farklı bir çizginin öyküleri bugünün öykücülüğünün kıyısında kendine önemli bir yer açıyor.

http://kitapeki.com/2015-yilinda-oyku/

 

Tolga Meriç:

Mehmet Erte. “Arzuda Bir Sapma”daki birkaç öyküsünü okurken hayatımda ilk defa kıskançlık duydum. Metinlere karşı bende hiç olmayan bir duygudur bu. O yüzden çok şaşırdım. Fakat benim keşfettiğimi kaç kişi keşfedebilecek emin değilim. Çünkü hakkında bayağı bir yazı çıktı ama kitabı ya da yazarı tam olarak kavrayabilmiş yazılar değildi bunlar. Gerçi ben Mehmet Erte’nin de kendisini tam olarak anlayabildiğini düşünmedim. Eğer anlarsa, metinlerine şu saçma sapan hayatın yerine kendi dünyasını koyarsa, bambaşka bir yer açabilir edebiyatımızda.

http://egoistokur.com/beklenen-roportaj-tolga-meric-hakkinda-bildigim-her-sey/

 

ArzudaBirSapma_Tam

